Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης (Κοιν.Σ.Επ.);

Τα ειδικότερα χαρακτηριστικά που παρουσιάζει η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.) και τα οποία την εξειδικεύουν είναι τα εξής:

 

• Είναι Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου με εμπορική ιδιότητα.

• Ένα μέλος έχει μια ψήφο ανεξάρτητα από τον αριθμό συνεταιριστικών μερίδων.

                                                                               

Οι ιδέες που θα ξεχωρίσουν μπορούν να λάβουν seed χρηματοδότηση έως και 150.000 ευρώ!

Μείωση του κόστους θέρμανσης κτιρίων με την αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας, καινοτόμες αντλίες και εναλλάκτες θερμότητας, τεχνολογίες που μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας μέσω συσκευών ψύξης. Ακούγονται πρωτοποριακά όλα τα παραπάνω; Αυτές είναι μόνο μερικές από τις ιδέες που διακρίθηκαν στον περσινό διαγωνισμό PowerUp! της InnoEnergy*.

Την Τετάρτη, 12 Ιουλίου ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων που αφορά στην απασχόληση 1.295 ανέργων, ηλικίας 25-29 ετών.

 



 

O γενικός γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Οικονομίας Παναγιώτης Κορκολής στην εκδήλωση του Disrupt Greece στον πολυχώρο "Παπαστράτος" στον Πειραιά, δήλωσε πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουν αρχίσει οι επενδύσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και στις startups από τα επενδυτικά κεφάλαια του Ταμείου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Equifund). 

"Είμαστε ήδη στη διαδικασία συμβασιοποίησης για 12 επενδυτικά κεφάλαια τα οποία ζητούν να διαχειριστούν 700 εκατ. ευρώ δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους καθώς και πόρους της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων (EIF και ΕIB)", ανέφερε ο κ. Κορκολής. "Είναι μια απόφαση που πήραμε τον περασμένο Αύγουστο να προχωρήσουμε σε αυτό το καινοτόμο εργαλείο, το Equifund. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από την εξέλιξη. Τηρούμε το χρονοδιάγραμμα που έχουμε βάλει. Είναι το μεγαλύτερο  χρηματοδοτικό εργαλείο του είδους με δημόσιους πόρους αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη".

Στον χαιρετισμό του στην εκδήλωση, ο κ. Κορκολής υπογράμμισε ακόμη: "Χαίρομαι που απευθύνομαι σε ανθρώπους νέους. Σε ανθρώπους που κι εμείς θέλουμε να πάρουν την τύχη της χώρας στα χέρια τους. Από το 2015 που ανέλαβε η ομάδα που βρίσκεται σήμερα στο υπουργείο Οικονομίας, είχαμε να αντιμετωπίσουμε μια διπλή πρόκληση: Καλούμασταν να αντιμετωπίσουμε την αδυναμία πρόσβασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον τραπεζικό δανεισμό ή σε άλλη πηγή χρηματοδότησης. Και παράλληλα, καλούμασταν να διαθέσουμε τη χρηματοδότηση με τέτοιο τρόπο, ώστε να υποστηρίξουμε τον κεντρικό μας στόχο που είναι η αλλαγή του παραγωγικού υποδείγματος της χώρας. Το νέο παραγωγικό μοντέλο θα πρέπει να στηρίζεται στο μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας που είναι το υψηλά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό της και ειδικότερα οι νέες και οι νέοι μας".

Ο κ. Κορκολής εστίασε σε τέσσερις έννοιες-κλειδιά στις οποίες θα πρέπει να στηριχθεί η νεοφυής επιχειρηματικότητα, αλλά και γενικότερα το νέο παραγωγικό μοντέλο στην πορεία προς την ανάπτυξη: "Καινοτομία, εξωστρέφεια, αλληλεγγύη, συνεργασία".



Χρηματοδοτικά εργαλεία

Ο γενικός γραμματέας αναφέρθηκε στις δυνατότητες που προσφέρουν τα προγράμματα του ΕΣΠΑ για τις νεοφυείς επιχειρήσεις, και για την ενίσχυση της αυτoαπασχόλησης των αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όπως είπε, στο πρόγραμμα "Ερευνώ- καινοτομώ- δημιουργώ", για μια πρόσκληση ύψους 280 εκατ. ευρώ, οι  προτάσεις ξεπέρασαν το 1,5 δισ. ευρώ, δείχνοντας ότι οι επιχειρήσεις και οι ερευνητές είναι πρόθυμοι να επενδύσουν και να υποστηρίξουν το νέο παραγωγικό υπόδειγμα.

Επίσης, αναφέρθηκε στον αναπτυξιακό νόμο ο οποίος, όπως σημείωσει, μόνο στον πρώτο κύκλο προσκλήσεων συγκέντρωσε προτάσεις 2 δισ. ευρώ.

 

Πηγή: sofokleousin.gr

Υπάρχουν κάποιες ιδιότητες που κάνουν τους καλούς επιχειρηματίες να ξεχωρίζουν.

του Στίβεν Στάιν*

 

Ένα από τα μεγαλύτερα μαθήματα που έμαθα είναι να αντιμετωπίζω το χτίσιμο μιας επιχείρησης όπως ένα ομαδικό άθλημα, όπου κάθε μέλος παίζει καθοριστικό ρόλο, ανάλογα με το πού είναι καλός. Όταν ξεκίνησα, προσπαθούσαμε να κάνουμε με λίγους ανθρώπους τα πάντα, αλλά γρήγορα συνειδητοποιήσαμε ότι χρειαζόμασταν εξειδικευμένη γνώση – όχι μόνο σε προϊόντα ή υπηρεσίες, αλλά και στα χρηματοοικονομικά, το μάρκετινγκ, το δίκαιο, την πληροφορική, τα κοινωνικά μέσα, την εξυπηρέτηση πελατών, τις πωλήσεις και τους ανθρώπινους πόρους. Η έλλειψη δυνατοτήτων σε έναν τομέα, όπως η εξυπηρέτηση των πελατών, μπορεί να βυθίσει ολόκληρη την επιχείρησή σας.